maandag 30 juli 2012

Hello Kitty


 Gister maakte ik deze Hello Kitty hanger voor aan een tasje. Ik heb dit gemaakt van krimp plastic.
Ik kwam dit materiaal tegen op een Amerikaanse blog en wou het eigenlijk gelijk zelf proberen. Het is ontzettend veelzijdig. Veel mensen kennen het van vroeger nog wel. Ik bestelde het bij deze webwinkel. Er is ook een versie wat je in de printer kan doen. Deze heb ik inmiddels ook gebruikt.
In deze blog zal ik kort uitleggen hoe je te werk gaat. 

Dit maakte ik met de printer.






Het krimp plastic wat in de printer kan komt er wat bobbelig uit te zien als het uit de oven  komt. Dit kun je goed op de foto's zien.


Aan de slag!

Benodigdheden:
  • Krimp plastic
  • Afbeelding of eigen tekening
  • Schaar
  • Permanent marker 


 
Eerst zocht ik een geschikte afbeelding. Die moet je groot maken. In de oven word het plastic kleiner en dikker. (4,5 cm wordt 1,5 cm)


Het plastic is doorschijnend. Ik tekende de afbeelding over op het plastic. Tip: Kleur eerst de kleurvlakken en dan de lijnen met zwart. Doe je het andersom dan gaat het zwart in de kleur vlekken. En je stift wordt zwart. 



 

De afbeelding is nu helemaal overgetrokken en ingekleurd. 


Dan kun je het uit gaan knippen. Dit kun je het beste met een klein schaartje doen. Het plastic kan wel makkelijk inscheuren bij het knippen. 

Ik maakte er een langwerpig gat in met een mesje zodat er een lintje door kan.


 Dan is het klaar om de oven in te gaan. De oven mag op 200 graden Celsius. Schrik niet want het plastic gaat helemaal oprollen en kreukelen. Dat komt allemaal weer goed als het helemaal gekrompen is. Laat het afkoelen en dan heb je een dikker en hard plastic.


6 opmerkingen:

  1. jaa krimpiedimpie heette dat vroeger toch??!!! :D (we hadden dat liggen maar heb het nooit zelf gedaan, was van m'n zus denk ik)
    Is gaaf geworden, mooie kleuren!
    Vind dat bobbelige bij die printplaatjes juist ook wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krimpiedimpie ken ik inderdaad ook nog wel ja.
    Leuk zeg dat je op deze manier je eigen afbeeldingen kan gebruiken!
    Zeker iets om te onthouden :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! En eigenlijk zo simpel. Kun je dit ook met "gewone" viltstiften doen, of moet dat met permanent markers.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewone stift wil niet op kunststof hechten. Permanent marker wel.

      Ik bedenk me dat stempelinkt ook pakte.

      Verwijderen
  4. Wat leuk eigenlijk om het zo te gebruiken, ik heb daar een héle poos geleden met de kinderen wel eens mee geknutselt en dat moet zelfs nog in huis zijn..ergens..*gaat gelijk zoeken*..thanx voor de tip!!
    Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt echt heel veel met krimp plastic. De komende tijd ga ik nog veel meer dingen laten zien. Nu nog in mijn hoofd.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...