maandag 10 september 2012

Krimp plastic (Krimpy dinky) in de pan

Vandaag was ik weer aan het rond snuffelen op het internet naar ideeen voor krimp plastic. Echt nieuwe dingen heb ik niet gevonden. Maar ik bedacht me dat je het ook best kunt krimpen in een koekenpan. Je leest overal over de oven of een heat gun.

Ik probeerde eerst een paar reststukjes in de koekenpan. Dat ging super. Wel wat draaien en roeren om alle plekken te verwarmen. 

Omdat mijn zoontje nog een label voor aan zijn tas nodig heeft probeerde ik het gelijk uit. Deze keer heb ik uit de lossen hand getekend en ingekleurd met potlood. 

Ook ben ik er achter gekomen dat er toch verschil is tussen de soorten folie. De folie die ik nu gebruik is wel geschikt is voor fineliners, viltstift en potlood. Dat geeft veel meer mogelijkheden. Dit is folie wat ook geschikt is voor een printer. 

Ingekleurd met potlood. Aan beide zijden omdat deze soort mat is. 


In de pan





Wat roeren en aandrukken met de spatel.


Helaas had ik nu het vuur iets te heet gezet. De proefstukjes zijn beter gelukt.
 

 Helaas wat bruine puntjes maar het heeft wel het effect wat ik voor ogen had.
Lekker stoer effect.


De achterkant.


Morgen nog even een gaatje er in boren dan vind ik het stoer genoeg om aan zijn tas te hangen.
Zeker voor herhaling vatbaar. Veel sneller en goedkoper dan steeds de oven aanzetten. 


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo lees en leer ik steeds meer over deze folie. Wellicht ga ik het ook eens proberen :)

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay wat grappig ik was wat aan het googlen over krimpy plastic. Ik maak de laatste tijd 'flashy' oorbellen en ik kan er geen genoeg van krijgen. Misschien leuk als je even op mijn blog kijkt daar staan ook foto's! ps leuke site! Gr Yvet78
    http://yvet78.wordpress.com/2012/11/05/krimpie-dimpie-shrinky-dinky-zelf-orginele-oorbellen-maken/?preview=true&preview_id=772&preview_nonce=52979e69ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tip! Ik heb vroeger ook wel eens gewerkt met krimpfolie. Ik maakte dan eerst een gaatje met een perforator alvorens te verwarmen. Zo moet je niet meer boren. Dat lukte prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...