vrijdag 23 november 2012

Nog een mutsje



Op verzoek haakte ik nog een mutsje voor een schattig babymeisje. Omdat het me schattig leek heb ik er een sjaaltje bij gemaakt. Dat is echt in 10 minuten gemaakt en maakt het setje compleet. 

Eerder heb ik het patroon gemaakt voor een newborn baby. Dit mutsje is voor een baby van 4 maanden oud. Omdat ik het lastig vind om van een afstand de juiste maat te maken heb ik de moeder gevraagd om de breedte en de hoogte van een goed passend mutsje voor me te meten.
Als ik het mutsje plat neerleg heeft het een breedte van 20 cm en een hoogte van 16 cm. Om dit te krijgen heb ik 1 tour meer gemeerderd en ben door gegaan tot ik een hoogte van 16 cm had. 












2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig mutsje zeg ,ook dat sjaaltje is prachtig ,heeft u daar een patroontje van ?
    .
    Hartelijke Groet Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! In de tekst staat een link naar het patroontje. Ik heb het zelf gemaakt. Het sjaaltje heb ik gemaakt met een guimpe vork.
      In deze blog (stap 1) kun je zien hoe ik het sjaaltje heb gemaakt. Echt te simpel.

      Groet, Wilma

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...