zaterdag 20 april 2013

Afhecht draadjes recyclen Tutorial

Voor een swap maakte ik onlangs een magneet van de overgebleven afhecht draadjes.
Al snel kwam de vraag hoe ik dat heb gedaan. 
Bij deze een uitleg. Ik hoop dat ik weer veel inpiratie kan geven. 


 
Benodigdheden:
  • Restjes garen (ik nam catania katoen)
  • Behangplaksel
  • Stevig plastic (deksel van verpakking druiven)
  • Schaar
  • Hobby lijm
  • Magneet





Begin met haken en bewaar de draadjes. Die draadjes kun je splijten. Dat kun je lekker tussen de bedrijven door doen want het is monnikenwerk. 
Als je dan een mooie verzameling hebt kun je beginnen. 

Knip de gewenste vorm uit het plastic. Ik nam voor deze uitleg hartjes. 


Maak dan een beetje behangplaksel aan. Ik gebruikte het lekker klodderig. Wees vooral niet te zuinig met de lijm. 
Ik nam wat lijm en wat draad en smeerde dat lekker in. Dan weer wat draad en lijm net zo lang dat alles bedenkt was. Ook lekker over de randen van de vorm smeren. 

 
Laat dit dan goed uitdrogen. Ik heb het een dag laten liggen. 

Dan kun je met een scherpe schaar langs de randen van de vorm knippen.
Dit is het resultaat. 


Ik ben er achter gekomen dat de behangplaksel niet hecht aan het plastic. Als het los laat kun je het weer vast plakken met hobby lijm. Magneetje er achter plakken en dan heb je een hele originele koelkast magneet. 


Je hoeft het natuurlijk niet weer op het plastic te plakken. Laat je fantasie de vrije loop. Ik heb nog wel een paar ideeën maar die wil ik voor een swap gaan gebruiken en verklap ik voorlopig nog niet. 



Veel freubel plezier. Ik vind het erg leuk als je een reactie achter laat. 
Foto's van het resultaat vind ik natuurlijk altijd leuk.


6 opmerkingen:

  1. leuk, wie wat bewaard die heeft wat. ben benieuwd naar de rest.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je weer heel leuk gedaan, als ik het gebruik ga ik zeker een linkje naar je plaatsen, gaaf gedaan!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super goed idee! Kan ik misschien ook eens doen want ik heb een gigantische pot draadjes liggen... ;)
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk gedaan, bedankt voor de uitleg! Dat is leuk om een keer met de meiden te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a beautiful heart, from a lot of tangles.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...