donderdag 24 september 2015

Zomaar een mutsje




Soms heb ik van die momenten dat ik iets zie en dan gaat mijn fantasie er mee aan de haal. Daar kwam dit mutsje uit. 

In eerste instantie kwam ik uit bij deze trui die ik voor mijn zoontje wil haken. 



Daarin wordt deze steek verwerkt. 


Voor een ander project was ik op zoek naar maten om mutsjes te haken. Ik wist een site waar het in inches staat maar centimeters zijn toch makkelijker. 
Ik vond de site van www.bitofcolor.nl en tot mijn verbazing komt daar dezelfde steek in beeld. 


Het patroon vind je hier.

Maar ik ben wat lui aangelegd en heb een hekel om na elke toer van kleur te wisselen dus bedacht ik om het in een spiraal te haken. 
 Ik begon met een magische ring en startte met drie halve stokjes per kleur. 9 steken. Daarna meerder ik zoals anders. 

In dit filmpje zie je een uitleg hoe je een spiraal haakt. 



1 opmerking:

  1. Wilma, your crochet is beautiful! I love that striped hat!

    I would be honored if you translate my snowflake pattern so others may enjoy it. I will cross-link back to you when it is done so others may find it, too. Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...